Zabawy z literkami - część 1
A. KTO WIĘCEJ?
Podziel całą pulę literek dostępnych w zestawie pomiędzy wszystkich graczy. Każdy gracz musi mieć taką samą ilość literek. Zabawa polega na ułożeniu jak największej liczby wyrazów z dostępnych dziecku literek. "Wygrywa" ten, kto wykona to w jak najkrótszym czasie.
Zabawę można dowolnie modyfikować podnosząc jej stopień trudności zmieniając polecenia, np.
- ułóż wyraz jednosylabowy,
- ułóż wyraz dwusylabowy,
- ułóż sylabę...
Uwaga: Staraj się dostosowywać stopień trudności poleceń do wieku oraz umiejętności dziecka.
Ilość graczy: 2-4
Do tej zabawy wykorzystać można praktycznie każdy alfabet MagWords, ale my rekomendujemy magnetyczne kafelki.
B. Nowa Planszówka
Ta zabawa bazuje na dowolnej grze planszowej, jaką dysponujemy. Istotne jest tylko to, aby była wyposażona w pola, które należy pokonywać za pomocą kostki i pionków. Zabawę rozpoczyna najmłodszy uczestnik. Rzuca kostką i staje pionkiem na wybranym polu. Za każdym rzutem kostką otrzymuje jedną literkę. Podczas gry z uzbieranych literek uczestnicy starają się ułożyć dowolny wyraz. "Wygrywa" ten gracz, który ułoży jak najwięcej wyrazów.
Uwaga: Sprawdza się tu dowolna gra planszowa, byle była wyposażona w pola służące do poruszania, pionki i tradycyjną kostkę.
Ilość graczy: 2-4
Do tej zabawy można wykorzystać dowolne alfabety MagWords. Im więcej dzieci uczestniczy w zabawie, to tym większa musia być ilość dostępnych literek.
C. Układanki - rysowanki
Dzieci losują po kolei litery z rozsypanki. Następnie układają z nich wyrazy tak, aby żaden z graczy nie widział, jaki wyraz powstał. Na końcu zabawy zadaniem każdego gracza jest narysować ułożony wcześniej wyraz i przedstawić swoje rysunki pozostałym uczestnikom, aby mogli je rozpoznać. Komu uda się to za pierwszym razem i w najlepszym czasie – wygrywa.
Ilość graczy: 2-4
Do tej zabawy również można wykorzystać dowolny rodzaj alfabetu MagWords. Natmiast do rysowania można wykorzystać zestawy MagWords z tablicami i markerami suchościeralnymi.
Komentarze