Twój koszyk: 0.00 zł

W Twoim koszyku nie ma żadnych produktów.

Co ma ze sobą wspólnego: przedszkole i alfabet?

Dziś większość rodziców świadomie pragnie posyłać swoje dzieci do przedszkola, niekoniecznie w okresie, gdy jest to już ich prawnym obowiązkiem, czyli pięciu lat. Zmieniający się system edukacji obniżył moment gotowości dziecka do uczęszczania do pierwszej klasy i obecnie pierwszakami są już sześciolatki, a nie jak było jeszcze rok temu – siedmiolatki. Oznacza to, że dzieci pięcioletnie objęte są już obowiązkiem zerówkowym.

Może jednak posłać dziecko do przedszkola wcześniej?

Tak, jeśli tylko jest taka możliwość, to oczywiście bardzo polecamy ! Dlaczego ? Zalet jest sporo, poza szerokim aspektem socjalnym, istnieje jeszcze element edukacyjny. Otóż mimo wszelkich starań czynionych przez babcie, opiekunki czy mamę, jeśli to ona zostaje w domu ze swoją pociechą, nie uda się zapewnić dzieciom tego, co oferuje przedszkole. Już w najmłodszych grupach przedszkolnych dzieci uczą się samoobsługi, dyscypliny, spełniania poleceń opiekunek, a także zaczynają samodzielnie jeść.

img_0265.jpg

Poza tym, bawią się, spędzają wspólnie czas w grupie i co bardzo ważne, zaczynają realizować edukacyjny program dla najmłodszych. Nauczycielki nie próżnują ucząc dzieci rysowania, malowania, kształtowania motoryki małej i dużej. Poza tym, dzieci usprawniają zdolności komunikacyjne, a także biorą udział w wielu dodatkowych zajęciach, jak nauka języka angielskiego, rytmika, taniec itp.

Tego wszystko nie zaoferuje żadna mama i opiekunka w warunkach domowych, a co najważniejsze, nie zapewni dziecku ciągłego towarzystwa innych dzieci. Poza tym, przedszkolak nabywa odporność łapiąc wirusy od swoich towarzyszy. Zalet uczęszczania do przedszkola od najmłodszych lat jest zatem bez liku!

Po co dzieciom przedszkolnym alfabet?

Nie wybaczylibyśmy jednak sobie, gdyby nie wspomnieć o literkach i stopniowym opanowywaniu przez dziecko zdolności przyswajania polskiego alfabetu. Specjaliści prowadzili obserwacje dzieci przedszkolnych dochodząc do wniosku, że wraz z wiekiem zwiększa się zakres ich pola widzenia. Stają się przy tym bardziej zainteresowanie kształtami, nie tylko figurami geometrycznymi, ale również literami. Zaczynają różnicować obiekty.

To właśnie wtedy można im proponować tego typu zabawy pokazując np. dwie literki, jak A i O prosząc, aby wskazywały różnice i podobieństwa. Oczywiście, dziecko przedszkolne nie będzie potrafiło rozszyfrowywać jeszcze ciągu liter składając je w gotowe wyrazy, lecz na pewno zachowa w pamięci ich graficzne ślady, co w niedalekiej przyszłości pomoże opanować zdolność czytania.

Zabawy z alfabetem mogą więc przyjmować formę zabaw z puzzlami, kartami memory itp. Jest cała masa najróżniejszych pomysłów, które można z powodzeniem wykorzystać do pracy z dzieckiem przedszkolnym, a nawet jeszcze mniejszym maluszkiem, aby rozbudzić w nim ciekawość do liter.

Tagi

Komentarze